همشهری

ساخت وبلاگ

اجتماع > اجتماعی - قتل معلم ایرانی در شهر سله آلمان صدها نفر از مردم این شهر را داغدار کرد.

در آخرين روزهاي هفته گذشته، رسانه‌هاي آلمان گزارشي از مراسمي منتشر كردند كه براي يادبود معلم ايراني در شهر سله برگزار شده بود؛ معلم 55ساله‌اي كه چند روز قبل‌تر در خانه‌اش توسط افرادي ناشناس به قتل رسيد و اين حادثه مردم شهر را شوكه كرد. مراسم در حالي برگزار شد كه عكس بزرگ مهدي هوشمند، معلم محبوب ايراني شهر سله، روي سن قرار داده شده و 2شمع و پرچم ايران نيز مقابل آن قرار داشت.

حضور مردم شهر در اين مراسم به حدي گسترده بود كه حتي پاركينگ‌هاي درنظر گرفته شده براي برگزاري مراسم پر شد و بسياري از مردم مجبور شدند خودروهاي خود را دركوچه و خيابان پارك كنند. براي مردم شهر سله، مهدي هوشمند يكي از مهربان‌ترين و محبوب‌ترين معلم‌هاي شهر بود؛ كسي كه علاوه بر تدريس، به‌صورت داوطلبانه به مهاجران حاضر در اردوگاه اين شهر كمك مي‌كرد، آنها را در رفتن به بيمارستان، درمانگاه و ديگر مراكز دولتي همراهي مي‌كرد و حتي برخي از آنها را به خانه‌اش دعوت و از آنها پذيرايي مي‌كرد.

بسياري از دانش‌آموزان دبيرستان شهر نيز در اين مراسم حضور داشتند. آنها در شبكه‌هاي اجتماعي، مهدي هوشمند را مهربان‌ترين معلم‌شان توصيف كرده و از مرگ او ناراحت بودند. پليس شهر سله اعلام كرده كه همچنان در تعقيب 2مرد جوان است كه يك روز پيش از پيدا شدن معلم ايراني، در مقابل خانه او ديده شده بودند. تحقيقات براي دستگيري اين دو مظنون در حالي ادامه دارد كه قرار است آرزوي معلم ايراني كه خاكسپاري او در ايران بود، با كمك مردم شهر محقق شود.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 179 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:36

فوتسال جام ملت‌های آسیا | پیروزی پرگل مقابل ویتنام | ایران فینالیست شد

ورزش > فوتبال - همشهری آنلاین:
تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی پرگل ۱۳ بر یک در برابر ویتنام، فینالست جام ملت‌های آسیا شد.

فوتساليست‌هاي ايران كه در اين دوره از مسابقات با رساندن خود در ميان چهار تيم نهايي، مجوز حضور در جام جهاني را به دست آورده‌اند، در يك بازي پرگل توانستند با نتيجه 13 بر يك از سد تيم ويتنام بگذرند.

ويتنامي‌ها كه با پيروزي براي ژاپن توانسته بودند خود را به عنوان يك پديده مطرح كنند تصور مي‌كردند مي‌توانند در اين بازي مقابل بازيكنان ايران نمايشي درخشان از خود نشان دهند. اما ملي‌پوشان ايران كه همه بازي‌هاي خود را با نتايج پر گل به پايان رسانده بودند، در اين بازي نيز همه‌كاره ميدان بودند.

تيم فوتسال ايران كه برتري فاحشي نسبت به ديگر تيم‌هاي رقيب‌اش داشته است، با اين پيروزي توانست به فينال مسابقات راه يابد.

بعد از قهرماني تيم ملي فوتسال بانوان ايران در مسابقات آسيايي، اين‌بار مردان اين ورزش درصدد هستند كه جام را از‌ آن خود كنند.

ايران و ازبكستان دوم اسفند فينال اين مسابقات را برگزار مي‌كنند.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 204 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:34

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
نشست پارلمان کوزوو که برای رسیدگی به لوایح پیشنهادی دولت تشکیل شده بود بلافاصله با پرتاب گاز اشک آور از طرف احزاب مخالفان دولت متوقف شد که چنین اقدامی هشتمین بار در طی شش ماه گذشته است.

به گزارش ایرنا، هنگامی نشست پارلمان کوزوو با پرتاب گاز اشک آور به رغم تدابیر امنیتی شدید متوقف شد که «ویسال ایمری» نماینده حزب اپوزیسیون خودگردان در برابر نمایندگان در مجلس در حال صحبت بود.

وی طی سخنانی گفت که حکومت کنونی پریشتینا مشروعیت قانونی ندارد و امضای 200 هزار شهروند کوزوو برای برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام خود دلیلی بر این امر است.

احزاب اپوزیسیون قبلا متوقف کردن کار پارلمان کوزوو را اعلام کرده بودند.

گاز اشک آور به رغم تدابیر امنیتی شدید به سالن پارلمان آورده شد و این در حالیست که در مقابل ساختمان مجلس هواداران احزاب اپوزیسیون در مخالفت با نشست پارلمان جمع شده بودند که بیش از شش ماه است از تشکیل این نهاد اجرایی جلوگیری می کنند.

احزاب اپوزیسیون خواهان برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی و همچنین ابطال توافق در مورد ایجاد جامعه مشترک شهرداری های مناطق صرب نشین در شمال کوزوو و لایجه علامت گذاری مرزی با مونته نگرو هستند.

از حدود شش ماه گذشته، هشتمین بار است که نشست پارلمان کوزوو با استفاده از گاز اشک آور توسط نمایندگان احزاب مخالف به تعویق افتاده است.

احزاب مخالف دولت کوزوو توافق صورت گرفته میان کوزوو با صربستان را در مذاکرات عادی سازی روابط بلگراد و پریشتینا در بروکسل که در آن به مناطق صرب نشین در کوزوو استقلال بیشتری داده می شود، قبول ندارند و تاکنون از تصویب این توافق نامه در پارلمان به شکل های مختلف از جمله پرتاب گاز اشک آور جلوگیری کرده اند.

هیات های مذاکره کننده بلگراد و پریشتینا در مراحل عادی سازی روابط با وساطت «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سوم شهریور امسال در بروکسل چهار توافقنامه از جمله تشکیل جامعه شهرداری های صرب نشین در کوزوو توافق کردند.

حکومت پریشتینا بر اساس توافقنامه امضا شده با نمایندگان صربستان و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل در مورد تشکیل جامعه مشترک شهرداری های صرب های کوزوو خواهان تصویب این توافق نامه در پارلمان است که احزاب اپوزیسیون با آن شدیدا مخالف هستند.

صربستان در رابطه با حل و فصل مساله کوزوو از اکتبر سال 2012 با وساطت «کاترین اشتون» مسوول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مذاکراتی را در سطح نخست وزیری با کوزوو شروع کرد و حاصل این مذاکرات، امضای توافق نامه 15 ماده ای برای عادی سازی روابط بلگراد و پریشتینا است.

تاکنون این مذاکرات در 29 نوبت به منظور عادی سازی روابط بلگراد و پریشتینا در بروکسل برگزار شده است.

کوزوو بر اساس قطعنامه 1244 شورای امنیت سازمان ملل در ژوئن سال 1999 میلادی تحت قیمومیت هیات غیر نظامی سازمان ملل قرار دارد و نیروهای ناتو موسوم به «کی فور» برای تامین امنیت در کوزوو مستقر شده اند.

پارلمان کوزوو در فوریه سال 2008 به طور یک جانبه استقلال این منطقه از صربستان را اعلام کرد.

بلگراد با ادعای این که کوزوو استان جنوبی صربستان است، اعلام یک جانبه استقلال آن را به رسمیت نمی شناسد و خواهان باطل کردن سند استقلال کوزوو از راه های دیپلماتیک و صلح آمیز است.

مقامات بلندپایه صربستان بارها تاکید کرده اند که حکومت بلگراد هرگز استقلال کوزوو را به رسمیت نمی شناسد و دولت صربستان همیشه در کنار صرب های کوزوو قرار دارد .

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 176 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:34

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، سازمان غذا و دارو:

نگران مرغ‌های هورمونی نباشید

زندگی > سلامت - مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: مردم از بابت وجود مرغ‌های هورمونی در بازار نگران نباشند، ما در این زمینه گزارش جدیدی نداشتیم.

به گزارش ايسنا، درپی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی درباره وجود "مرغ‌های‌هورمونی"، دکتر بهروز جنت،‌ گفت: هورمون معمولا در دام‌های بزرگ استفاده می‌شود و استفاده از آن در طیور مقرون به صرفه نیست.

وی با اشاره به نظارت بر مرغداری‌ها و مرغ‌های تولیدی از سوی وزارت کشاورزی و سازمان دامپزشکی، افزود: این سازمان‌ها به عنوان نهادهای نظارتی، نظارت کاملی در این زمینه دارند، بنابراین،‌نگرانی خاصی وجود ندارد.

جنت، نوع تغذیه، نگهداری و نژاد مرغ‌ها را در سرعت رشد آنها تعیین‌کننده دانست و ادامه داد: به همین دلیل برخی مرغ‌ها را گوشتی و برخی را تخم‌گذار می‌نامیم،‌زیرا این مرغ‌ها اصلاح نژاد شدند. همچنین مرغداری‌ها از نژادهای خاصی برای تولید مرغ استفاده می‌کنند.

  • خطر وجود باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک‌ها در مرغ‌ها

وی اظهار داشت : بیشترین مخاطره‌ای که در این زمینه دیده می‌شود، مساله وجود باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک‌ها در مرغ است که بنا به دلایل مختلف،‌ ممکن است در حیوانات یا طیور استفاده شود. البته باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک‌ها معمولا در مرغداری‌های بزرگ که حالت صنعتی دارند، استفاده می‌شود.

وي افزود: حال اگر به هر دلیلی مسوول فنی دامپزشک حاضر در مر‌غداری تشخیص دهد یا حتی اگر به دلیل یک بیماری مجبور به استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها شوند و از آنتی‌بیوتیک برای مرغ استفاده کنند، باید یک دوره شست‌وشو را رعایت کنند. چرا که این دوره باعث می‌شود تا متابولیسم آنتی‌بیوتیک و دارویی که برای مرغ مصرف شده، از بدن آن خارج شود.

جنت،‌ با بیان اینکه مرغداری‌ها این موضوع را رعایت می‌کنند، گفت: در صورتی که این موضوع رعایت نشود، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. بر این اساس ارگان‌های نظارتی برای چنین مسائلی طراحی می‌شوند. در حال حاضر سازمان دا‌مپزشکی تمام مرغ و گوشتی را که برای مصرف‌کننده وارد بازار می‌شود را تحت نظارت خود می‌گیرد تا چنین اتفاقاتی نیفتد.

او افزود:‌ در حال حاضر ما در این زمینه گزارش جدیدی نداریم البته البته نظارت‌ها به صورت پیوسته وجود دارد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 167 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:34

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
دادگاهی در شرق هند الهه "هانومان" را برای ادای توضیحاتی احضار کرد.

به گزارش ايرنا به نقل از فرانس‌پرس، دادگاهی در شرق هند برای یک الهه مقدس هندوها که پیروانش زمین‌های دولتی را مورد تعرض قرار داده و به احترام وی معبدی ساختند به دادگاه احضار کرد.

نشریات محلی عکس‌هایی را چاپ کرده‌اند که احضاریه بر روی بت «الهه میمون» به نام (هانومان) الصاق شده است.

هندوها این الهه را به سبب شجاعت و قدرتش مورد پرستش قرار می‌دهند.

یک مقام قضایی محلی که خواست نامش فاش نشود ؛ اعلام کرد که پس از تجاوز غیرقانونی معبد به حریم جاده، اداره عملیات عمومی دست به کار شد و دادخواستی را علیه معبد تنظیم کرد.

درحالیکه هندوهای محلی مخالف این اقدام قانونی هستند اداره مزبور از دادگاه محلی خواسته است که معبد مزبور به دلیل ایجاد مزاحمت برای تردد خودروها برداشته شود.

بنابراین گزارش ؛ یک مقام محلی در «روهتاس» گفت که این احضاریه به اشتباه خطاب به الهه هندوها صادر شده و بزودی مورد تصحیح قرار می‌گیرد.

«هاشم خان» معاون کمیسر توسعه روهتاس گفت که احضاریه برای مدیریت معبد و نه الهه مزبور است.
گزارش این خبرگزاری حاکیست که تعرض به اراضی دولتی از جمله توسط گروه‌های مذهبی که معبد، آرامگاه و دیگر اماکن عبادتی در مسیرهای عمومی می‌سازند در هند رواج دارد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 192 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:34

جهان > غرب آسیا - همشهری آنلاین:
داعش در تنگنای مالی قرار گرفته و از حقوق و مقرری جنگجویان خود کاسته است. حقوق جنگجویان تا نصف کاهش یافته و مشکلات مالی داعش باعث شده است که فشار آنها بر مردم نیز افزایش یابد.

به گزارش دويچه وله، به گفته ساکنین مناطق تحت کنترل گروه داعش این گروه اکنون به شدت دچار تنگنای مالی شده است.

به نوشته اشپیگل‌ آنلاین آلمان، ایمن جواد التمیمی، کارشناس گروه‌های جهادگرای عراق و سوریه این موضوع را تائید می‌کند.

یک فعال از شهر رقه میگوید نه تنها مزد و جیره جهادگرایان تا نصف کاهش یافته، بلکه حقوق کارمندان دادگاه‌ها و معلمان مدارس نیز نصف شده است.

تدابیر اتخاد شده گویا کمکی به گروه دولت اسلامی نکرده است. به گفته افراد محلی در شهر فلوجه عراق، جنگجویان این گروه مجبورند بجای ۳ وعده غذای روزانه فقط دو نوبت غذا بخورند.

بخش اصلی بودجه گروه داعش صرف پرداخت حقوق ماهیانه جنگجویان خود میشود. حقوق و مزایا بر اساس معیارهایی چون "قرار گرفتن در هرم قدرت، محل ماموریت و ملیت جنگجویان" متفاوت بوده است.

حقوق آنان تاکنون چیزی حدود ۴۰۰ دلار بود که این مقدار ۳ برابر بیشتر از درآمد متوسط یک سوری است. گروه داعش به جنگجویان خود بجای دینار عراقی و یا لیر سوری فقط دلار پرداخت میکند.

پیش از این غنیمت جنگی نیز جزو منابع درآمد حساب میشد ولی اکنون "خلافت" بجای اشغال مناطق جدید روز به روز مناطق تحت کنترل خود را از دست می‌دهد.

  • غارت و اخاذی مهم‌تر از نفت و گاز

اهالی شهر موصل که تحت کنترل گروه داعش قرار دارد، گفته‌اند این گروه برای افزایش درآمد خود فشار به ساکنین مناطق تحت کنترل را بیشتر کرده و نرخ آب و برق را افزایش داده است.

در شهر رقه حتی به ساکنین گفته‌اند که پول آب و برق را به دلار بپردازند.

برخی از ساکنین مناطق تحت کنترل گروه دولت اسلامی از بستگان خود در خارج پول قرض میکنند. تورم تشدید پیدا کرده است. برای مثال در شهر موصل قیمت شکر در ظرف چند ماه دوبرابر شده است.

گروه داعش حتی در ایدئولوژی خود اکنون انعطاف پذیرتر شده است. زنانی که لباسی "مناسب" نمی‌پوشیدند قبلا به شلاق محکوم می‌شدند. اکنون آنها باید فقط جریمه پرداخت کنند. در فلوجه اگر خانواده و یا بستگان زندانیان ۵۰۰ دلار به عنوان وثیقه پرداخت کنند آنها از زندان آزاد می‌شوند. خانواده‌هایی که قصد دارند فلوجه را ترک کنند مجبورند هزار دلار بپردازند؛ پولی که آنها قادر به پرداخت آن نیستند. درآمد ناشی از غارت و اخاذی حتی مهمتر از منابع نفت، گاز و برق است.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 165 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:30

ورزش > فوتبال - همشهری آنلاین:
استقلال تهران با پیروزی مقابل گسترش فولاد تبریز بار دیگر به صدر جدول بازگشت.

آبي‌پوشان پايتخت كه در چند بازي گذشته نتوانسته بودند رضايت هوادارانشان را جلب كنند، جمعه 29 بهمن در ورزشگاه آزادي وقتي با انبوه هوادارانشان مواجه شدند، توانستد با دو گل از سد گسترش فولاد تبريز بگذرند و بار ديگر خود را به صدر برسانند.

استقلالي‌ها از همان ابتدا نبض بازي را به دست گرفتند و فولاد تبريز به رغم انتظاري كه مي‌رفت تنها نظاره‌گر برنامه‌هاي ميزبان بود اما بر خلاف روند بازي آنها در دقيقه 30 به يك پنالتي باد‌آورده رسيدند كه ضربه محمد ابراهيمي را مهدي رحتمي مهار كرد.

آبي‌هاي تهراني كه خطر از بيخ گوششان گذشته بود به هوش آمدند و سه دقيقه بعد سجاد شهباز‌زاده ششمين گل خود را براي استقلال به ثمر رساند.

شاگردان مظلومي تا پايان نيمه اول هر كاري خواستند كردند و بار ديگر محسن كريمي در دقيقه 43 تيم‌اش را به گل رساند.

فولادي‌ها در نيمه دوم چهره عوض كردند و بسيار بهتر و جسورتر از نيمه اول بازي پا به ميدان گذاشتند. آنها در اين نيمه تيمي دست و پا بسته نبودند و سرانجام در دقيقه  يكي از گل‌هاي خورده را جبران كردند.. استقلالي‌ها كه در اين نيمه نيز تيم برتر بودند چند خطر خلق كردند كه براي آنها حاصلي نداشت.

بازيكنان فولاد تبريز از دقيقه 58 بازي مجبور شدند با اخراج نصرتي، ده نفره به بازي ادامه دهند اما آنقدر خوب دويدند كه عدم حضور بازيكن سابق تيم ملي را نمي‌شد خيلي احساس كرد.

استقلال با اين پيروزي كه از جمله تماشاگران آن فرهاد مجيدي بود،39 امتيازي شد و به صدر جدول بازگشت.

گسترش فولاد تبريز نيز 28 امتياز قبلي خود در مكان نهم باقي ماند.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 179 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:30

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
مطالعات جدید نشان میدهد که آنتی بیوتیک‌های رایج، در برخی بیماران با عوارض جانبی مانند هذیان و تشنج همراه است.

به گزارش ایرنا، مطالعه محققان با بررسی فعالیت الکتریکی مغز 391 داوطلبی که داروهای آنتی بیوتیک مصرف می‌کردند، نشان می‌دهد حتی آنتی بیوتیک‌های رایجی که برای درمان عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌شوند، می‌توانند با عوارض جانبی مانند هذیان، توهم و تشنج همراه باشند.

هذیان معمولا با توهم و اضطراب همراه است و معمولا بر اثر مصرف دارو بوجود می‌آید. این مطالعه اولین باری است که به بررسی آنتی‌بیوتیک به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در هذیان پرداخته است.

هذیان، معمولا مشکلات دیگر پزشکی به همراه دارد و مراقبت از سالمندان مبتلا به هذیان، بسیار دشوار و پرهزینه است بنابراین، احتمال هذیان پس از مصرف آنتی‌بیوتیک، پزشکان را در تجویز این دارو محتاط‌تر می‌کند.

محققان در این پژوهش، سه نوع مختلف هذیان مرتبط با مصرف آنتی‌بیوتیک را شناسایی کردند. نوع اول با تشنج همراه بود و اغلب با پنی سیلین‌ها و سفالوسپورین‌ها مرتبط بود. نوع دوم شامل علایم روان پریشی بود و با پروکئین، پنی سیلین‌ها، سولفونامیدها، ماکرولیدها و فلوروکینولون مرتبط بود و نوع سوم هذیان هم همراه با اختلال در هماهنگی عضلات است که با مترونیدازول همراه است.

محققان به پزشکان توصیه می‌کنند که به دلیل افزایش باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک و عوارض جانبی شناخته شده این گروه دارویی، در تجویز آن دقت کافی داشته باشند.

نتایج این تحقیقات در نشریه Neurology منتشر شده است.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 174 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:30

ورزش > فوتبال - همشهری آنلاین:
مورینیو پیش قراردادش را با منچستریونایتد برای بر عهده گرفتن هدایت این تیم به مدت سه سال و با هفته‌ای بیش از ۳۰۰ هزار پوند قبول کرده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از اکسپرس، رسانه‌های انگلیسی از جمله دیلی استار و اکسپرس از امضای پیش قرارداد مورينيو با منچستریونایتد خبر دادند و اعلام کردند که این مربی پرتغالی با قراردادی 48 میلیون پوندی پس از شش هفته‌ مذاکره با سران منچستریونایتد با این تیم به توافق نهایی رسید و پیش قرارداد خود را با این باشگاه امضا کرد و شنبه بعد از ملاقات با سران اینتر و سفری کوتاه به ایتالیا به انگلیس باز خواهد گشت تا هفته‌ آینده باشگاه منچستریونایتد به صورت رسمی حضور مورینیو را در این تیم تایید کند.

ژوزه مورینیو سومین مربی باشگاه منچستریونایتد بعد از رفتن سرالکس فرگوسن بوده است. پیش از او نیز دیوید مویس و لوئیس فان خال با وجود خریدهای گزاف نتوانستند موفقیتی را با منچستریونایتد به دست بیاورند و در نهایت اکنون ژوزه مورینیو که رابطه نزدیکی هم با فرگوسن دارد جانشین فان خال برای فصل آینده خواهد شد.

گفته می‌شود مورینیو هفته‌ای 308 هزار پوند از منچستریونایتد درآمد خواهد داشت.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 159 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:27

ایران > قوای سه‌گانه - همشهری آنلاین:
وکیل بابک زنجانی گفت: قاضی دادگاه اعلام کرده که درخواست آزادی و لغو بازداشت موقت بابک زنجانی در حال بررسی است.

رسول کوهپایه‌زاده در گفتگو با مهر گفت: هنوز ختم جلسه رسیدگی به پرونده موکلم از سوی دادگاه و قاضی اعلام نشده است. البته در روز آخر دادگاه لایحه ای ۸۵ صفحه‌ای به دادگاه ارائه کردم و خوش‌بین هستم چون دادگاه اقدام مناسبی برای کشف حقیقت انجام داده است و رای عادلانه‌ای صادر خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه ۳۰ بهمن ماه رسید اما خبری از تسویه حساب زنجانی نشد، گفت: بگذارید فارغ از بحث‌های رسانه‌ای پرونده جلو برود. شاید در هفته‌های آینده بمب خبری داشته باشیم.

وکیل بابک زنجانی در مورد نتیجه درخواست لغو قرار بازداشت موکلش از دادگاه گفت: بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری، قبل از پایان ۲ سال بازداشت موقت متهم، درخواست لغو بازداشت ارائه شده و دادگاه تصمیم‌گیری می‌کند. با توجه به اینکه موکلم ۲ سال بازداشت موقت است این درخواست را ۹ دی ماه ارائه کردیم و قاضی هم در جلسه آخر در پاسخ به اظهارات بابک زنجانی مبنی بر اینکه می‌خواهم بدانم چه ایراد و مشکلی در این درخواست است گفت که در حال بررسی است. در هر حال همه چشم‌ها به این دادگاه خیره شده و نتیجه دادگاه می‌تواند الگویی برای تمامی محاکم باشد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 183 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:27

واشنگتن باید برای سقوط آل‌سعود آماده شود

پوتین؛ سلمان را به روسیه دعوت کرد

جهان > خلیج‌ فارس - همشهری آنلاین:
رئیس‌ جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با پادشاه عربستان به طور رسمی وی را به مسکو دعوت کرد. در همین حال پایگاه آمریکایی دیفنس وان ضمن توصیف عربستان به عنوان یک سازمان جنایی و حکومتی دزدسالار اعلام کرد واشنگتن باید برای سقوط آل‌سعود آماده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و سلمان پادشاه عربستان روز جمعه تلفنی گفت‌وگو کردند.

بنا بر اعلام کرملین، طرفین در این تماس بر لزوم حل و فصل بحران سوریه و رسیدن به ثبات در منطقه تأکید کرده‌اند.

پیش از این هم گزارش شده بود که پادشاه عربستان قرار است احتمالا در ماه مارس یا آوریل (فروردین یا اردیبهشت) به روسیه سفر کند.

در بیانیه کرملین به تاریخ دقیق این سفر اشاره‌ای نشده و تنها گفته شده که پوتین از سلمان دعوت کرده است که در «زمان مناسب» به روسیه سفر کند.

  • پایگاه آمریکایی دیفنس وان: واشنگتن باید برای سقوط آل‌سعود آماده شود

از سوي ديگر دو تحلیلگر برجسته اندیشکده‌های آمریکایی در مطلبی در پایگاه «دیفنس وان» به بررسی وضعیت عربستان پرداخته و تأکید کردند واشنگتن باید برای سقوط آل‌سعود آماده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ پایگاه «دیفنس وان» روز پنج‌شنبه در گزارشی به بررسی وضعیت درونی عربستان سعودی پرداخته و نوشته است که واشنگتن باید خود را برای فروپاشی رژیم سعودی آماده کند.

در این یادداشت که به قلم «سارا چیس» عضو ارشد برنامه دموکراسی و قانون بنیاد «کارنگی» و «الکس د وال» مدیر اجرایی بنیاد صلح جهانی نگاشته شده، آمده است: «در نیم قرن گذشته، پادشاهی عربستان سعودی همواره محور اصلی سیاست ایالات متحده در خاورمیانه بوده است. داشتن منبعی مطمئن از نفت موجب اطمینان از تأمین امنیت شده است.

واشنگتن هم با نادیده گرفتن اقدامات استبدادی و صادرات افراط‌گرایی وهابی از سوی عربستان، همواره این متحد خود را "میانه‌رو" توصیف کرده است. این اعتماد به حدی است که عناصر ویژه ایالات متحده، بدون لحظه‌ای تردید، از دلارهای نفتی عربستان سعودی به عنوان منبعی برای مبارزه با تروریسم استفاده می‌کنند. در این دریای ناآرامی، دستکم عربستان کشوری است که باثبات است.»

نویسندگان این یادداشت با طرح این سوال که آیا واقعا عربستان کشوری باثبات است، نوشته‌اند: «در واقع، عربستان سعودی اصلا یک کشور نیست. دو راه برای توصیف آن وجود دارد: یک مجموعه سیاسی با یک مدل تجاری هوشمندانه اما به غایت بی‌ثبات یا مجموعه‌ای که آنقدر فاسد است که یک سازمان بزهکار کاملا هماهنگ را به یاد می‌آورد. در هر دو حالت، این مجموعه دوام نخواهد آورد. دیگر برای آنکه سیاستگذاران آمریکایی برای جلوگیری از فروپاشی پادشاهی سعودی برنامه‌ریزی کنند، دیر شده است.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «در گفت‌وگوهایی که اخیرا با مقامات نظامی و دولتی (آمریکا) داشتیم، از اینکه آن‌ها تا چه حد از چنین چشم‌اندازی وحشت دارند، وحشت‌زده شدیم.»

دیفنس وان سپس به تشریح وضعیت خاندان سعودی پرداخته و نوشته است: «پادشاه سعودی، مدیر یک تجارت خانوادگی است که از فروش نفت برای خرید وفاداری سیاسی استفاده می‌کند. این امر به دو صورت انجام می‌شود: پرداخت نقدی یا دادن امتیازات اقتصادی به فرزندان پرشمار و هر روز رو به افزایش خاندان پادشاهی و مقدار ناچیزی از اقلام عمومی و فرصت‌های اقتصادی برای عوام. ابزار فشار هم از طریق سرویس‌های امنیت داخلی خشن عربستان که با هزینه بسیار به تجهیزات آمریکایی مجهز شده‌اند، تأمین می‌شود.»

در ادامه این گزارش با بیان اینکه واشنگتن همواره عربستان را به چشم منبع بی‌پایانی از پول دیده و این نگاه با وجود کاهش قیمت نفت و ماجراجویی ریاض در یمن هم ادامه دارد، نوشته است که با این حال تدابیر اخیر آل سعود، از جمله افزایش بیش از پیش تولید نفت برای جبران کاهش قیمت و همچنین تصمیم این کشور برای فروش سهام شرکت نفتی آرامکو، نشان می‌دهد که عربستان به پول نقد نیازمند شده است.

نویسندگان این گزارش سپس نوشته‌اند که همزمان با این کاهش درآمدها، هزینه «خرید وفاداری» هم در حال افزایش است و کشورها و شخصیت‌های سیاسی برای پیروی از سیاست‌های عربستان، هزینه‌ها و سخاوت بیشتر ریاض را طلب می‌کنند. سودان جنوبی و سومالی دو کشوری هستند که دیفنس وان از آن‌ها به عنوان نمونه‌های مشابه عربستان یاد کرده و نوشته است: «شاید چنین مقایسه‌ای موجب وهن سران سعودی باشد، اما این‌ها واقعیت هستند. اگر هزینه وفاداری همینطور افزایش یابد، پادشاهی سعودی از پرداخت هزینه‌های سیاسی ناتوان خواهد ماند.»

در ادامه این گزارش، سناریوی دوم مورد بررسی قرار گرفته است؛ یعنی عربستان به عنوان یک سازمان بزهکار. دیفنس وان با بیان اینکه در دوره‌ای که همه کشورها به سمت شفافیت بیشتر حرکت می‌کنند، طبقه ارشد سیاسیون عربستان در حال استفاده بی حساب و کتاب از منابع مالی این کشور و انجام خرید‌های سخاوتمندانه برای خود در خارج است کشور هستند. به همین جهت می‌توان ریاض را حکومتی «کلپتوکراسی» (دزدسالاری) دانست.

نویسندگان این مطلب سپس با بیان اینکه حجم بالای فساد اقتصادی در کشورهایی چون نیجریه، اوکراین، برزیل، مولداوی و مالزی موجب شده تا در سال‌های اخیر این کشورها شاهد تظاهرات مردم و استعفای مقامات باشند، نوشته است که اتباع عربستان سعودی هم کم کم دارند احساس می‌کنند که «یک شهروند هستند، نه اشیا» و همین امر می‌تواند آن‌ها را به سوی اعتراضات اجتماعی سوق دهد.

دینفس وان نوشته است که فعلا، تقریبا فقط اقلیت شیعه عربستان سعودی هستند که دارند خواسته‌های سیاسی خود را مطرح می‌کنند. اما بعید است که طبقه تحصیل کرده اکثریت سنی هم بتواند برای همیشه به وضعیت فعلی که حکام سالخورده سعودی بر این کشور تحمیل کرده‌اند، راضی بمانند. کارگران خارجی هم طبقه دیگری هستند که حالا آنقدر تعدادشان در عربستان زیاد شده و آنقدر در معرض بهره‌کشی قرار گرفته‌اند که می‌توان انتظار داشت که به زودی برای گرفتن حقوق خود به پا خیزند.

در ادامه این گزارش آمده است: «برای چندین دهه، ریاض با تبعید کردن منتقدانی چون اسامه بن لادن، فشارها بر خود را کاهش داده و در عین حال افراط‌گرایی را به جهان اسلام صادر کرده است. اما این راهبرد می‌تواند برای عربستان تبعات داشته باشد: انتقادات بن لادن از فساد سعودی‌ها، حالا از سوی دیگران مطرح می‌شود و بین بسیاری از اعراب هم انعکاس می‌یابد. شاه سلمان که حالا هشتاد و چند ساله است، آن زرنگی‌هایی را که برادر ناتنی‌اش، عبدالله، داشت را هم ندارد. با این حال، وی برخی از عناصر آشنا در جعبه ابزار دیکتاتورها را در اختیار دارد: اعدام ناراضی‌ها، آغاز جنگ‌های خارجی و تشدید منازعات فرقه‌ای با هدف بی‌اعتبار کردن خواسته‌های شیعیان عربستان و افزایش روحیه ملی‌گرایی. هریک از این موارد، خود ریسکی شدید به همراه دارند.»

در بخش پایانی این گزارش، چشم‌انداز عربستان با تضعیف قدرت سلمان در این کشور مورد بررسی قرار گرفته و عنوان شده است که می‌توان چند سناریو در نظر گرفت. اولین مورد این است که میزان هزینه‌ها آنقدر افزایش یابد که کسی توان پرداخت آن را نداشته باشد، در نتیجه جناح‌های مختلف خاندان حاکم به منازعه با یکدیگر خواهند پرداخت. سناریوی دوم، شکل‌گیری یک جنگ خارجی است، که به عقیده نویسندگان مطلب با توجه به بالا گرفتن تنش بین ایران و عربستان، به راه افتادن جنگ چندان هم دور از ذهن نیست. و سومین سناریو، شورش اجتماعی در عربستان است، که می‌تواند توسط مردم و به صورت غیر خشونت‌آمیز یا توسط گروه‌های افراط‌گرا و مسلحانه باشد.

نویسندگان این گزارش با بیان اینکه مقامات نظامی و اطلاعاتی آمریکا باید از حالا به بررسی سناریوهای مختلف پس از فروپاشی حکومت سعودی پرداخته و خود را برای آن آماده کند، نوشته‌اند که ایالات متحده باید از عادت همیشگی خود که سیاست‌های خاورمیانه‌ای خود را بر اساس واقعیت‌های گذشته پیش می‌برد، دست بردارد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 187 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:27

اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری آنلاین:
بورس تهران در معاملات هفته گذشته اگرچه اندکی از شدت هیجانات خود کاست و با رشد نیم درصدی شاخص مواجه شد اما همچنان با ورود چشمگیر نقدینگی و افزایش انگیزه برای خرید رو به رو شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس تهران در حالی در ابتدای هفته معاملاتی گذشته اندکی از روند پرشتاب خود کاست و با اصلاح قیمت و استراحت مواجه شد، اما در میانه هفته روند صعودی خود را آغاز کرد و توانست با رشد نیم درصدی شاخص در محدوده 77 هزار و 888 واحد قرار بگیرد.

البته در هفته گذشته سه اتفاق مهم رخ داد که موجب آغاز روند صعودی بازار و تداوم آن شد به طوری که روند صعودی بازار سرمایه از روز دوشنبه و با حضور وزیر اقتصاد در سازمان بورس و برگزاری جلسه مشترک با مسئولان بازار سرمایه آغاز شد و بورس تهران که با شایعه خبر استعفای رئیس سازمان بورس مواجه شده بود، با خیال راحت مسیر صعودی خود را در پیش گرفت.

علاوه بر این در میانه هفته خبر مهم دیگری منتشر شد که فعالان تالار شیشه ای را دلگرم تر کرد و این خبر چیزی نبود جز کاهش نرخ سود سپرده های بانکی که باعث خوشحالی فعالان بازار سرمایه شد، زیرا کاهش نرخ سود می تواند موجب رونق بورس شده و سرمایه ها را از بانک به سمت بازار سرمایه بکشاند.

از دیگر اتفاقات پر اهمیتی که در هفته گذشته رخ داد، آغاز مجدد عرضه های اولیه بعد از مدتها در بورس تهران و روی خوش سهامداران به این عرضه بود به طوری که اشتیاق سهامداران برای خرید سهم عرضه شده و واکنش مثبت بازار به این رویداد، تمایل سهامداران را برای ادامه این مسیر نشان داد.

به این ترتیب روند عرضه های اولیه که در ابتدای امسال و با وخیم شدن اوضاع بورس متوقف شده بود، با بهبود شرایط بازار و همچنین ورود نقدینگی جدید مجددا از سر گرفته شد و همین موضوع سبب شد تا در روز چهارشنبه 8 درصد از سهام پتروشیمی فجر به عنوان سومین شرکت جدید وارد بورس شود.

کارشناسان نیز در این شرایط بر لزوم تداوم عرضه های اولیه تاکید دارند و می گویند با ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه باید عرضه های اولیه افزایش پیدا کند زیرا این موضوع باعث جذب نقدینگی جدید شده و شادابی و نشاط را به بازار تزریق می کند.

به این ترتیب با هجوم شدید نقدینگی به بورس تهران و افزایش تقاضا در گروه های مختلف بورسی به خصوص گروه خودرویی که این روزها بازدهی خیره کننده ای را نصیب همراهان خود کرده است، میانگین بازدهی بورس تهران به 24.6 درصد رسید و ارزش و حجم معاملات هم با رونق قابل توجهی مواجه شد.

بر این اساس در 5 روز معاملاتی هفته گذشته بیش از 10 هزار و 700 میلیون سهم به ارزش 26 هزار و 556 میلیارد ریال داد و ستد شد و دفعات معاملات به بیش از 630 هزار دفعه رسید. همچنین افزایش تقاضا برای خرید سهم موجب رسیدن تعداد خریداران به بیش از 204 هزار نفر شد.

روند صعودی بورس تهران در حالی این روزها شدت گرفته است که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، سهامداران منتظر ارائه اولین پیش‌بینی درآمد شرکتها هستند تا با ارائه اولین پیش بینی مدیران برای سال آینده، روند حرکتی خود را تعیین کنند و ببینند مدیران با لحاظر کردن شرایط اقتصادی و سیاسی، سال آینده شرکتها را چگونه ترسیم می کنند.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 168 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:10

سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران - همشهری آنلاین:
مراسم تجلیل از ابراهیم حاتمی‌کیا توسط خانواده‌های شهدای هسته‌ای و مدافع حرم در سالن ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های ابراهیم حاتمی‌کیا در سال‌های فعالیتش برای نمایش رشادت‌های شهدا در مقاطع مختلف به بهانه جدیدترین ساخته این کارگردان «بادیگارد»‌ توسط خانواده‌های شهدای هسته‌ای و مدافع حرم در ایوان شمس با نمایش فیلم «بادیگارد» آغاز شد.

خانواده‌های شهدا قبل از ورود به سالن نمایش تابلوی چهره حاتمی‌کیا را با دل‌نوشته‌های خود امضا می‌کنند.

خانواده‌های شهدای هسته‌ای از جمله خانواده شهید باکری، شهید شیردل، شهیدبابایی، شهید شیرودی، شهید عاصمی، شهید صفوی، شهید علی‌محمدی، شهید احمدی‌روشن، شهید لشگری، شهید عین‌الهی، شهید حمیدی، شهید شهریاری، شهید کلانتری، شهید رودکی و شهید تهرانی‌مقدم در این مراسم که در ایوان شمس برپا است حضور دارند.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 183 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 11:35

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ دهم ریشتر پنجشنبه بخش‌هایی از تایوان را لرزاند و باعث وحشت مردم این منطقه شد.

به گزارش ایرنا، این زمین‌لرزه در حالی به وقوع پیوست که این منطقه 17 بهمن ماه جاری نیز شاهد وقوع یک زلزله 6.4 دهم ریشتری بود که 116 نفر را به کشتن داد و علاوه بر زخمی کردن صدها تن، خسارات سنگینی نیز به شهر «تاینان» مرکز این حادثه طبیعی وارد کرد.
زمین لرزه پنجشنبه تایوان نیز بر اساس گزارش رسانه‌های محلی ساعت 9.9 دقیقه صبح (به وقت محلی) رخ داد و هنوز گزارشی از میزان تلفات احتمالی این حادثه منتشر نشده است.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 186 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 9:22

فرهنگ > هنر - همشهری آنلاین:
یکی از نوازندگان ویلن در کنسرت موسیقی کلاسیک آلمان که در جشنواره موسیقی فجر اجرایی را داشت، گفت: ایرانی‌ها مخاطبان با فرهنگی هستند که موسیقی می‌دانند و آن را می‌فهمند.

به گزارش ایسنا، «کوارتت زهی لایپزیگ» با هنرنمایی چهار نوازنده‌ی آلمانی در قالب سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر اجرا شد. این گروه پیش از اجرای 27 بهمن‌ماه خود در تالار وحدت، در «حمام وکیل» شیراز و «خانه هنرمندان ایران» در تهران نیز برنامه اجرا کردند.

تیلمن بونینگ - نوازنده ویلن - در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا، اظهار کرد: برخلاف خبرهایی که پیش از آمدن به ایران می‌دیدیم یا می‌شنیدیم، مخاطبان ایرانی را بسیار تحصیلکرده و با فرهنگ یافتیم. این تجربه‌ی خوبی برای ما بود و امیدوارم این اجرا‌، اجرای آخر ما در ایران نباشد.

او در ادامه، درباره کنسرت‌شان در تالار وحدت که با اجرای قطعه‌ای ساخته لوریس چکناواریان - رهبر ارکستر و موسیقی‌دان ایرانی - پایان یافت، توضیح داد: ما چکناواریان را پیش از این نمی‌شناختیم؛ پارتیتور این قطعه از طرف او برای ما فرستاده شد و ما هم پذیرفتیم که این قطعه را اجرا کنیم.

او در همین زمینه افزود: قطعه‌ی نوشته‌شده توسط چکناواریان را یک روز قبل از اجرا در جشنواره موسیقی تمرین و آن اجرا را به‌عنوان هدیه‌ای کوچکی به چکناواریان و دیگر ایرانی‌ها تقدیم کردیم.

بونینگ درباره‌ی پاره شدن سیم‌های دو ساز در طول اجرای این گروه تالار وحدت نیز اظهار کرد: خشک بودن هوا سبب پاره شدن سیم سازها شد.

این نوازنده گفت: تالار وحدت از نظر سالن و فضا، بسیار مطابق و شبیه بناهای اروپایی است. البته ما در ابتدای ورودمان به ایران، اجرایی را در «حمام وکیل» شیراز داشتیم و با توجه به این‌که برای اولین‌بار چنین فضایی را تجربه کردیم، تجربه‌ی جالب، خوب و مثبتی برای ما بود.

او اضافه کرد: تالار وحدت بهترین سالن در ایران بود که در آن اجرا داشتیم، هرچند این تالار سن بزرگی دارد و بیشتر برای سخنرانی یا اجرای ارکستر مناسب است؛ اما با توجه به ظرفیت زیادی که دارد، می‌توان کوارتت را نیز در آن اجرا کرد.

این هنرمند درباره قطعات انتخابی برای اجرای‌شان نیز توضیح داد: قطعاتی را که از بتهوون، موتزارت و برامز برای این کنسرت انتخاب کردیم، قطعاتی معمولی بودند که برای هر رپرتوآری که یک کوارتت زهی اجرا می‌کند، انتخاب می‌شوند.

او اظهار کرد: ما احترام ویژه‌ای برای روبرت شومان - آهنگساز آلمانی دوره رمانتیک - قائل هستیم، به همین دلیل یکی از قطعات او را در خانه هنرمندان ایران نواختیم. شومان نیز در شهر لایپزیگ آلمان بوده و خانه‌ای که او قرن‌ها پیش در آن زندگی می‌کرد، دیوار به دیوار خانه‌ی کودکی من است. همچنین فرهنگ شومان، فرهنگی است که در آن زندگی کرده‌ایم، به همین دلیل دریافت و فرهنگ موسیقیایی نزدیکی با او داریم.

بونینگ همچنین توضیح داد: به‌جز قطعه موتزات، تمام قطعاتی که در جشنواره موسیقی اجرا کردیم، از دوره رمانتیک بودند.

این نوازنده ویلن با اشاره به تشویق مخاطبان ایرانی در میان موومان‌ها، تصریح کرد: اگرچه در اروپا نیز گاهی این اتفاق‌ها رخ می‌دهد، اما در واقع این کار (تشویق در میان اجرای قطعات) نباید انجام شود.

او با بیان این‌که نزدیک به 28 سال است با دیگر اعضای این گروه در حوزه موسیقی کار می‌کند، گفت: این گروه در زمان دانشجویی ما در آکادمی موسیقی شهر لایپزیگ آلمان شکل گرفت. تشکیل این گروه در ابتدا، بیشتر با هدف تفریح و سرگرمی بود؛ اما پس از این‌که در مسابقاتی شرکت کردیم و جوایزی گرفتیم، موضوع برای ما جدی شد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 185 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 9:22

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر درباره نحوه فعالیت داروخانه‌های هلال احمر در تعطیلات عید نوروز، با بیان اینکه داروخانه‌های شبانه‌روزی هلال احمر همیشه باز هستند، گفت:

سایر داروخانه‌ها نیز با هر برنامه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی کشور در استان‌ها ارائه دهند، وظایف خود را انجام می‌دهند.

دکتر رضا رییس‌کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره نحوه فعالیت داروخانه‌های هلال احمر در تعطیلات عید نوروز، گفت: ‌داروخانه‌های هلال‌احمر در قالب برنامه‌ای که دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های مختلف ارایه می‌کنند، فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه همچنین داروخانه‌های شبانه‌روزی ما همیشه باز هستند، افزود: داروخانه‌های غیر شبانه‌روزی نیز با هر برنامه‌ای که دانشگاه علوم پزشکی کشور در استان‌ها به آنها ارائه دهند، وظایف خود را انجام می‌دهند.

رییس‌کرمی همچنین اظهار کرد که البته این برنامه از سوی دانشگاه‌ها هنوز ارائه نشده و معمولا اقدامات در این زمینه در اسفند ماه انجام می‌شود

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 209 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 8:09

شهر > محیط زیست - همشهری آنلاین:
ماه ژانویه‌ گذشته در طول ۱۳۵ سال گذشته، گرمترین ماهی بود که محققان به طور مستقیم آن را تجربه کرده‌اند. اگر اوضاع و احوال به همین ترتیب پیش برود، احتمالا زمین گرم‌ترین سال خود را تجربه خواهد کرد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا به نقل از ناسا، در ماه گذشته (ژانویه) دمای هوا در حدود 2 درجه گرمتر از میزانی بود که به طور عادی انتظار می رفت.

بر اساس محاسبات ناسا، در ماه ژانویه دمای هوای قطب شمال 12.6 درجه بالاتر از میانگین دمای مورد انتظار بود.

با وجود این که به نظر می رسد تغییرات شدید دما از پیامدهای پدیده ال نینو هستند، ناسا معتقد است این افزایش دما ارتباطی به آن ندارد. ال نینو یک پدیده آب و هوایی است که موجب افزایش دمای اقیانوس آرام در سواحل پرو و اکوادور می‌شود.

پیش از این سال‌های 2014 و 2015 رکورد گرم‌ترین سال‌های تاریخ ثبت شده را به خود اختصاص داده‌اند.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 209 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 7:01

جهان > آمریکا - همشهری آنلاین:
سی.ان.ان به نقل از منابع دیپلماتیک و همچنین کاخ سفید گزارش داد: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا قرار است ماه آینده به کوبا سفر کند.

یک مقام ارشد آمریکایی در این باره به سی.ان.ان گفت: می‌توانیم تایید کنیم که پنجشنبه مقامات دولت آمریکا سفر اوباما به کشورهای آمریکای لاتین از جمله به کوبا را اعلام کنند.

بنابراین گزارش؛ سفر اوباما به کوبا پس از بازگشایی سفارت آمریکا در 'هاوانا' در ماه اوت سال گذشته میلادی و پس از گذشت نیم قرن قطع رابطه و اعمال تحریم، صورت می گیرد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 180 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 7:01

سینما و تلویزیون > سینمای‌ ایران - همشهری آنلاین:
هنرمندان فیلم ابد و یک روز که ۹ سیمرغ بلورین در جشنواره فجر دریافت کرد به جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران ادای احترام کردند.

به گزارش ایسنا، در اولین گردهمایی بعد از جشنواره، این هنرمندان در موزه صلح تهران حضور یافته و پس از آشنایی بیشتر با موضوعات مختلف اتفاق افتاده در زمان جنگ به کلیه جانبازان شیمیایی حاضر در موزه ادای احترام کردند.

پیمان معادی بازیگر نقش اول ابد و یک روز که برای بار دوم به بازدید از این محل آمده بوده، در سخنانی مطرح کرد: من بار دوم است که با اشتیاقی بیشتر از بار اول به اینجا می‌آیم، چون بار اول دوستان جانبازم مانند آقایان سعدی و تقی‌پور را از نزدیک نمی‌شناختم ولی الان به شوق دیدار دوباره آنان در اینجا هستم.

او ادامه داد: اتفاقاً دیروز دخترم به همراه هم کلاسی‌هایش به اینجا آمده بود و با شعف خاصی تا پاسی از شب برای من و همسرم از اینجا می‌گفت. واقعاً این انتقال صحیح پیام و آشنایی بیشتر امثال دختر من با تاریخ کشورشان اینگونه باعث غرور است.

سعید ملکان نیز در سخنانی گفت: همه با شوق این دعوت را پذیرفتیم، چون می‌دانستیم دیدار شما بزرگواران، حال همه ما را خوب و خوب‌تر خواهد کرد.

در ادامه هنرمندان حاضر، سعید ملکان (تهیه‌کننده)، سعید روستایی (کارگردان)، پیمان معادی، پریناز ایزدیار، ریما رامین‌فر، شیرین یزدانبخش، معصومه رحمانی (بازیگران فیلم) به بازدید از موزه پرداختند که با روایتگری جانبازان هفتاد درصد، محمدرضا تقی‌پور و حسن حسنی سعدی با موضوعاتی همچون به‌کارگیری سلاح‌های شیمیایی برعلیه ملت ایران توسط صدام و به پشتیبانی ابرقدرت‌ها در زمانه جنگ همراه شد.

حضور حبیب والی نژاد تهیه‌کننده فیلم (ایستاده در غبار) هم در موزه صلح با عوامل فیلم "ابد و یک روز" همزمان شده بود.

موزه صلح تهران در ضلع شمالی پارک‌شهر تهران قرار دارد و همه روزه بجز پنجشنبه‌ها و ایام تعطیل بصورت رایگان پذیرای مراجعه‌کنندگان است.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 186 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 4:32

داماد هندی به خانه بخت نرفت | شلیک گلوله در مراسم عروسی

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
آمیت راستوگی، داماد ۲۸ ساله در ایالت اوتارپراداش هند در شب عروسی بر اثر اصابت گلوله‌ای که ظاهرا برای ابراز شادی در آتش بازی جشن شلیک شده بود کشته شد.

اوما شانکار سینگ، افسر محلی تحقیق ضمن اعلام این خبر افزود این داماد چهارشنبه شب هنگامی که سوار بر اسب مطابق رسمی محلی عروس را به خانه پدرش می‌برد از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت.

اگر چه تیراندازی در جشن‌های عروسی و رویدادهای دیگر در هند ممنوع است اما این ابراز شادی خشونت آمیز در این کشور و دیگر کشورهای جنوب آسیا رایج است؛ هر چند عمدتا به قتل منجر نمی‌شود.

روز دوشنبه نیز یک پسر 14 ساله در منطقه باگپات در همین ایالت بر اثر شلیک گلوله در جشن عروسی کشته شد.

پیشتر نیز یک پسر هشت ساله در جشن پیروزی حزب حاکم در انتخابات شهرداری در منطقه شاملی به همین طریق کشته شد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 196 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 3:11

خبرنامه